| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Joost1980

|
|
| Naar boven |
|
 |
jimerke

|
Geplaatst: Di Feb 16, 2010 12:38 pm Onderwerp: |
|
|
| Joost1980 schreef: | Bedankt!
Ik had hem in de eerste instantie gekocht om de GH omlaag te krijgen. Bijmengen met leidingwater of mineralen toevoegen daar wist ik van. Ik moet alleen nog experimenteren (buiten het aquarium) om te zien op welke manier ik de juiste waardes ga krijgen.
Uiteindelijk wil ik uitkomen op Ph 6-6,5, KH 4 of 5 en GH 4-8
Of er Chloor in het water zit weet ik niet, is dat op internet ergens te vinden? Ik heb volgens mij geen chloor test, tenzij die in de Sera testkoffer zit...
100 liter zou de opbrengst aan zuiver osmosewater moeten zijn als je de kraan 24 uur lang laat open staan (bij 4 bar). Uiteraard heb je dan ook een groot aantal liters met 'afvalwater'. |
chloor is er zowiso uit als je je water een dagje op voorhand klaarmaakt en dan wat doorlucht men zuurtstofpompje(zo doe ik het altijd...) ander gassen verdwijnen zo ook uit je water; door de gasuitwisseling met het zuurstoF _________________ keb een 54L bakje
-6 guppen(en nog wat kleintjes :p)
-10 kardinaaltetra's
-4 corydoras aeneus (2sluierstaarten)
-1 Ancistrus temminckii |
|
| Naar boven |
|
 |
Joost1980

|
Geplaatst: Di Feb 16, 2010 12:54 pm Onderwerp: |
|
|
Dit is al een heel oud topic. Inmiddels gebruik ik een osmoseapparaat dat 700liter schoon osmosewater per 24 uur produceert.
Ik gebruik het in de eerste plaats om de hardheid van mijn water omlaag te brengen. Mijn maanvissen zitten op 85% osmose -15% leidingwater.
Chloor zit er in Nederland sowieso al bijna niet meer in leidingwater. _________________ Beetje gek van maanvissen....
Paar filmpjes van mijn maanvissen:
http://www.youtube.com/results?search_query=boumansjpa&search_type=&aq=f |
|
| Naar boven |
|
 |
Rob

|
Geplaatst: Di Feb 23, 2010 4:39 pm Onderwerp: |
|
|
Hey joost, jouw oude doet het hier ook erg goed hoor! Ik moet hem alleen nog eens een keer flushen maar ik ben vergeten hoe dat moest, moet ik dan gewoon het kraantje bovenop dicht draaien?
Groet,
Rob. _________________
A dirty mind is a joy forever. |
|
| Naar boven |
|
 |
|